رواية تجارة البنات الفصل السابع 7 بقلم سحر حسين


 رواية تجارة البنات الفصل السابع 7 بقلم سحر حسين


❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️ تجاره البنات : 

                القصه الثانيه  : 

البارت السابع : 

                          بقلم سحر حسين ❤️ 

الكل صحي تاني يوم ملقونيش في البيت . 

حسن : روح يا ابراهيم صحي فرح . 

ابراهيم : حاضر يا بابا . 

ابراهيم : الحق يا بابا فرح مش موجوده في البيت . 

الام : ايه بجد الحمدلله جت من عند ربنا . 

حسن : انتي اتجننتي ازاي يعني مش موجوده يا ابراهيم اجري دور عليها . 





ابراهيم : حاضر يا بابا . 

حسن : ام ابراهيم اوعي تكوني مشتيها من هنا . 

الام : وربنا ابدا هي اللي مشيت لوحده والله وانا مالي انا . 

حسن : طيب ادعلي انها ترجع عشان لو مرجعتش يومك اسود . 

الام : وانا مالي انا . 


نزل حسن وإبراهيم يدورون عليا بس انا سبت المنطقه كلها ومشيت وانا للاسف مش عارفه حتي اروح فين . 


ركبت القطار وانا مش عارفه اروح فين ولا عند مين انا للاسف معنديش حد اروح عنده . 

فضلت قاعده لحد اخر محطه نزلت وقاعت علي الراصيف المحطه ومش عارفه اعمل ايه وكنت مرعوبه وخايفه جدا جدا من اللي انا فيه ده . 

لحد ما لقيت ست كبيره قاعده لوحدها روحت وقاعت معاها . 

قولتلها هو احنا فين . 

ضحكت الست اوووي وقالت هو انتي غريبه . 

فرح : اه غريبه انا مش من هنا . 

الست : طيب معندكيش حد هنا تروحي عنده . 

فرح : لا معنديش . 

الست : طيب مش عايزه تكلمي حد من أهلك عشان يخدوكي . 

فرح : انا اهلي ماتو ومعنديش أهل . 

الست : يا حبيبتي يا بنتي طيب تعالي معايا . 

فرح : بخوف شديد اجي معاكي فين . 

الست : متخفيش انا هاخدك معايا البيت انا عايشه لوحدي وبنتي سابتني وسافرت عند جوزها . 

فرح : يعني انتي كمان لوحدك . 

الست : اه ويمكن ربنا بعتنا لبعض . 

تعالي معايا يا بنتي . 

فرح : حاضر .

 ومشيت معاها وانا كنت مرعوبه جدا .  روحنا البيت 

ولقيت البيت ماشاء بيت كبير ونظيف جدا . 

 

فرح : ماشاء الله انتي عايشه هنا لوحده . 

الست : اه كنت عايشه مع عيالي بس خلاص الكل مشي وفضلت لوحدي . 

فرح : انا اسفه وهو حضرتك اسمك ايه . 

الست : بتضحك اسمي نعمه قوليلي يا ابله نعمه . 

فرح : حاضر يا ابله نعمه . 

نعمه : تعالي بقا نعمل كوبيتين شاي وقوليلي ايه حكايتك كلها . 

فرح : حكايتي . 

نعمه : معقوله انتي خايفه مني انا دخلتك بيتي يا بنتي متخافيش انا هحاول اساعدك علي قد ما قدر 

 فرح : حاضر . 


وفعلا قاعدنا مع بعض وتكلمت معاها عن كل حاجه وقولتلها كل اللي حصل معايا . 






نعمه : بصي يا فرح انتي متزعليش من ابراهيم هو كمان معزور . 

فرح : ايوه بس مش لدرجه يطلب مني اني اسيب البيت ومشي انا كده مش فرقه معاه كتير . 

نعمه : معاكي حق يا بنتي . 

فرح : عشان كده انا مليش أهل ومعنديش حد خالص . 

نعمه : ازاي بقا انا معاكي ومتخافيش انتي مش لوحدك . 

فرح : شكرا يا ابله نعمه بس انا مش بحب ابقا تقيله على حد . 

نعمه : يا حبيبتي انا كمان محتاجه لمساعدتك . 

فرح : وانا اقدر اساعد حضرتك في ايه بظبط . 

نعمه : انا شغاله مديره مدرسه وكده كده ومحتاجه سكرتيره معايا . 

فرح : طيب وهو انا بفهم حاجه في شغل السكرتيرة ده .

نعمه : متخافيش الموضوع سهل أن شاءالله وممكن كمان تكملي تعليمك . 

فرح : ايه يعني انا ممكن ارجع ادرس تاني . 

نعمه : اه طبعا لو انتي عايزه طبعا . 

فرح : اكيد عايزه طبعا . 

نعمه : علي بركت الله أن شاءالله ننزل بكره نزجل اسمك في المدرسه . 

فرح : ماشي أن شاءالله . 

نعمه : بس لزم تذاكري كويس انا بحب الناس الشاطره . 

فرح : متخافيش انا كنت شاطره اووي في المدرسه القديمه  . 

نعمه : ماشي يا حبيبتي ربنا يسهل يلا تعالي اوركي الغرفه بتاعتك . 

فرح : غرفتي انا . 

نعمه : اه طبعا دي من هنا ورايح هتكون بتاعتك هتنامي فيها وتعملي كل اللي انتي عايزاه فيها . 

فرح : انا متشكره جدا يا ابله نعمه . 


نرجع لحسن : 


حسن : ايه يا ابراهيم ملقتش حاجه . 

ابراهيم : لا يا بابا مش موجوده دورت عليها في كل حته وهي مش موجوده . 

حسن : انا خايف تكون عملت في نفسها حاجه ولا يكون حصل معاها حاجه . 

ابراهيم : ربنا يستر يا بابا أن شاءالله خير . 

حسن : يارب المشكله هي متعرفش حد خالص هنا ولا في اي حته . 

ابراهيم : كده لزم نبلغ الشرطه . 

حسن : شكل مفيش غير كده . 


ابراهيم : بيقول لنفسه انا السبب انا اللي قولتلها امشي هي كانت بتتعامل معايا زاي اخوها وانا كان المفروض احميها مش امشيها لو حصل معاها حاجه هيكون زنبها في رقبتي . 


حسن خد ابراهيم وراح يبلغ الشرطه عن اختفاء فرح  

الظابط : لزم يمر يوم كامل علي الاختفاء . 

حسن : ايه طيب وانا هستنا كده ازاي . دي امنه من اخويا . 

ابراهيم : قالو يا بابا مفيش حاجه نعملها غير كده لزم نستنا . 

حسن : انا خايف يكون حصل معاها حاجه هي لوحدها . 

ابراهيم : ربنا يسترها انا هدور عليها لحد ما الاقيها ومش هسبها لحد ما ترجع . 






حسن : امك هي السبب دايما كانت بتتعامل معاها وحش لا وفي الاخر جابت عريس كبير في السن عشان تخلص منها خالص حسبي الله ونعم الوكيل . 

ابراهيم : بصمت كبير ............. 

متخفش يا بابا أن شاء الله هترجع بالسلامه . 

حسن : يارب يا بني يارب . 


تاني يوم : 

ابراهيم كان هيتجنن عشان يلاقي فرح وكان حاسس ان هو السبب في كل اللي فرح فيه . 

وكان بيدور عليها في كل حته وكل مكان زاي المجنون . 


نروح لفرح : 


روحت فعلا مع ابله نعمه عشان نسجل في المدرسه اللي هي شغاله فيها وكنت فرحانه اوي اوي وكنت حاسه ان فعلا ربنا عوضني خير عن اهلي . 


نعمه : كده يا فرح انتي بقيتي في المدرسه رسمي كملي وانا معاكي متخافيش . 

فرح : انا والله مش مصدقه انا فرحانه جدا ألف شكر يا ابله نعمه . 

نعمه : من هنا ورايح اي حاجه عايزاها تقوليلي وانا هعملك اللي انتي عايزاه بس المهم تكون كويسه في الدراسه . 

فرح : أن شاءالله وانا بوعدك اني هكون اشطر واحده في المدرسه . 

نعمه : ماشي يا حبيبتي ربنا يوفقك . 


وهنا يكون الجزء ده خلص . 


 اتمنا يعجبكم ❤️ 

                         شكرا ❤️ 

    بقلم سحر حسين ❤️


          الفصل الثامن من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×